.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

نوروز ، جشن ملی ایرانیان

نوروز ایرانیان ، که همراه با آغاز فصل بهار جشن گرفته میشود پیام آور نوشدگی سال ، آمدن بهار ، باز زایی طیبعت ، زمان خروج انسان از عالم خمودگی و پیوستن به طبیعت و شروع حیات اجتماعی دوباره است .

در افسانه ها چنین آمده :
" ... پس جمشید علما را گرد کرد و از ایشان پرسید : چیست که این پادشاهی را باقی و پاینده دارد ؟
گفتند : داد کردن و در میان خلق نیکویی نمودن . پس او داد بگسترد و علما را بفرمود که روز مظالم من بنشینم و شما نزد من آیید . نخستین روز که به مظالم نشست ؛ گردونه ای در آسمان به گردش در آمد، چون خورشید درخشید و آن روز اورمزد بود از ماه فروردین و آن روز را نوروز خواندند.
بدین نحو جمشید در سرای نو بر تخت می نشیند و جشن میسازد ."

همگان بر این میعاد آنجا حاضر میشوند و طالع نگه میدارند . جمشید با رعایا به عدل و نیکویی رفتار میکند و خیرات می نماید و یک هفته متواتر به نشاط و خرمی مشغول میگردند . نخستین روز آن هفته را که هرمز روز از ماه فروردین بود "نوروز" می نامند .

پ.ن.1 : عید هم داره نزدیک میشه ، در واقع نزدیک شده ، خیلی هم نزدیک . حال و هوای عید هم که همه رو برداشته ، از مردم و بازار گرفته تا حتی بانکها با این صفهای طولانی دم عیدشون .  همیشه برام روزای قبل از عید جالبتر از خود عید بوده . میدونم که برای خیلیهاتون همین جوریه . به نظر من خود عید هم 4-3 روز اولش خوبه ، باقیش دیگه کسل کننده میشه ، مگه این که آدم بره مسافرت . مسافرت عید یه چیز دیگست . میدونم ، جاده ها خیلی شلوغه ، قیمت هتل ها 3 برابر میشه ، مکانهای توریستی غلغله میشه ولی جذابیت سفر توی عید به همیناست . مسافرت توی عید هم فقط با ماشین حال میده ، که هر جا خواستی نگه داری ، استراحت کنی و حالشو ببری .
 
پ.ن.2 : دوست دارم برای عید برم جنوب . از اصفهان راه بیافتیم بریم شیراز ، یکی دو روز شیراز باشیم ، بعد هم به سمت جنوب . دشت ارژن ، تنگه ابول حیات ، برازجون ، بوشهر ، گناوه ، بندر لنگه و ... ! آخ که چه حالی میده . هوای جنوب هم توی عید محشره . در ضمن کلی خاطره خوب برام زنده میشه اگه یه بار دیگه این جاده ها رو ببینم . (راستی جاده شیراز - بوشهر توی فروردین و اردیبهشت خیلی محشره ، فوق العادست ، اگه برا تعطیلات جنوب میرین حتمآ از این مسیر برین ، پشیمون نمی شین . بازار گناوه رو هم از دست ندین.)
نظرات 10 + ارسال نظر
پرسه شنبه 26 اسفند 1385 ساعت 10:24 ب.ظ http://www.parsetoopastoo.blogfa.com

باز من اول شدم!
ْآخرش آپ کردی!!! ... عید فقط همین هفته آخر سالش حال میده بعدش عذاب الیمه!!!
عید شما مبارک ... خوش بگذره ...

نورا شنبه 26 اسفند 1385 ساعت 10:33 ب.ظ

مد عزیز من مجبورم یکم زود تر عیدو تبریک بگم چون به وقتش نیستم . امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشی. و عید هم بهت خوش بگذره. همیشه سبز باشی

بید قرمز یکشنبه 27 اسفند 1385 ساعت 10:54 ب.ظ http://bideghermez.blogsky.com/

داداش گلم عیدت مبارک(البته یه کم زودتر تبریک می گم چون این پستت ایجاب کرد!)
امیدوارم اگه سفر می ری بهتون خوش بگذره فقط تو رو خدا رانندگی با سرعت مطمئنه رو فراموش نکن. من از جاده و سرعت زیاد می ترسم. امیدوارم که سلامت باشین.

گیسو یکشنبه 27 اسفند 1385 ساعت 11:05 ب.ظ http://www.gissoo.blogfa.com

سال نو و نوروز خوبی داشته باشی و تعطیلات خوش بگذره. جای من را هم خالی کنید که دلم لک زده واسه سفر.
راستی تولدت هم با تاخیر مبارک. صد سال شاد و سلامت و سر زنده باشی.

سولانژ دوشنبه 28 اسفند 1385 ساعت 10:50 ق.ظ http://www.monsolange.blogspot.com

ما یک بار عید از شیراز رفتیم بوشهر خیلی خیلی همه جا قشنگ و بهاری بود. سال نو مبارک و خوش بگذره :)

اسکارلت چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 01:15 ق.ظ http://www.khanoomescarlet.blogspot.com

مد عزیز سال نو به تو دوست خوب و همسر نازنینت مبارک ! از صمیم قلب براتون آرزوی بهترینها رو دارم .

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 05:14 ق.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 05:14 ق.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 فروردین 1386 ساعت 05:14 ق.ظ

ساحل پنج‌شنبه 2 فروردین 1386 ساعت 03:39 ب.ظ http://azyadrafte.persianblog.com

اینجوری اشکم رو بیشتر میکنی.جای من هم بگرد. شیراز رفتی حافظ و نارنجستان قوام و سرای مشیر یادت نره چهارراه ادبیات و هفت تن و بازار وکیل. جنوب هم اگه رفتی یه سر بزن هرمز هرچند همه نمیرن ولی بهت بد نمیگذره اگر رفتی برو ساحل محیط زیست.خوش بگذره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد