.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

زمستان خوش یمن

روزهای سخت تو زندگی هر کسی وجود داره. یکی بیشتر، یکی کمتر. به خیلی چیزها هم بستگی داره، از اراده خود فرد گرفته تا محلی که توش زندگی میکنه. گاهی اوقات مسبب اصلی سختی ها خود انسان هستش، در حالی که توی بعضی شرایط خود فرد واقعآ تاثیر گذار نیست و بیشتر به عوامل بیرونی مربوط میشه. مثل روزهای سختی که همه ما توی 8 سال جنگ تحمل کردیم. توی اون روزها واقعآ اراده ما نقشی نداشت و همه به اجبار درگیر یه سری مشکلات بودیم.

ابن یه مقدمه بود برا اینکه بگم سال 86 تا اینجاش برای من فقط شامل روزهای سخت بوده. توی بعضی هاش خودم رو مقصر میدونم، ولی اغلب این سختیها حاصل جبر محیطی بوده. اما مثل اینکه اون "سپیدی" که میگن در"پایان هر شب سیه" ظاهر میشه رو کم کم دارم میبینم.
 
بعضی از چیزایی که خیلی داشت اذیتم میکرد، داره حل میشه. یکی از کارایی که باید امسال انجام میدادم، فروش آپارتمانم و خرید یه جای جدید برای زندگی بود. شاید در وحله اول این امر خیلی پیش پا افتاده ای به نظر برسه ولی برای من اینجوری نبود. فروش این آپارتمان و خرید یه جای جدید میتونست برای من آغاز یه تحول باشه (دلیلش هم مسائل شخصی و خانوادگیه که توضیحش فقط حوصله شما رو سر میبره). خب، فروش یه آپارتمان کار چندان مشکلی نیست، ولی برای من به سخترین کارها تبدیل شد. آپارتمان قیمت چندانی نداشت و برای همین امیدوار بودیم فروشش زیاد طول نکشه، ولی با این حال چیزی نزدیک 4 ماه طول کشید. خونه رو به 3 تا مشاور املاک سپرده بودم، که بذارن توی لیست فروش. بارها مشتری براش پیدا شد، تا پای معامله هم رفتیم، ولی هر بار به یه دلیلی خریدار پشیمون میشد. اینقدر که دیگه شک کردم شاید این خونه نفرین شده یا طلسم شده باشه!! (جریان اون مستاجر قبلی رو که یادتون هست). ولی خب خدا رو شکر، توی اولین روز زمستون آپارتمان رو فروختیم. همین موضوع ساده و پیش پا افتاده به یکی از معضلات اصلی من تبدیل شده بود. حالا فقط مونده خرید آپارتمان، که اونم خیلی وقته محلش رو زیر نظر داریم و لازم نیست دیگه دنبالش بگردیم.

موضوع خونه فقط یکی از مشکلاتی بود که اذیتم میکرد. در کنار اون و تقریبآ هم زمان (بهتره بگم دقیقآ هم زمان، چون اونم همون روز اول زمستون اتفاق افتاد) یکی دیگه از مشکلاتی که خیلی نگرانش بودم حل شد. توضیح نمیدم، چون خیلی شخصیه. بر عکس همه که زمستون براشون آغاز رخوت و سستی و کسادیه و معمولآ شعرا زمستون رو به شب تاریک و بهار رو به روز روشن تشبیه میکنن، برای من آغاز زمستون امسال، همراه با بخت و اقبال بود. "باشد که تمام زمستان رو بدین گونه سپری کنیم".
 
بی ربط: وقتی دبیرستان بودم با کتابهای "اسماعیل فصیح" آشنا شدم. هنوز هم عاشق کاراشم. رمان مینویسه، ولی به سبک خودش. اگه توضیح بدم بیشتر متوجه میشین منظورم از "سبک خودش" چیه. توی رمان "لاله برافروخت" در قالب یه داستان تمام وقایع انقلاب اسلامی ایران رو به تصویر میشکه (مخصوصآ اون 10 روز آخر، 12 تا 22 بهمن) و اتفاقاتی که بعد از 22 بهمن افتاد. از اعدامهای بی محاکمه بگیر تا تصرف کاخ شاه. توی کتاب "فرار فروهر" تمام تاریخ ایران زمین رو از زمانی که اقوام آریایی از سیبری وارد ایران شدن تا انقلاب اسلامی، از زبان یه دکتر تاریخ شناس روانپریش، بیان میکنه و اینقدر این کار رو زیبا و با نثری جذاب انجام میده که اصلآ حس نمیکنی داری تاریخ میخونی. تقریبآ تمام کتابهاش بیانگر یه دوره از تاریخ ایرانه، در قالب داستان و همه هم جذاب و سرگرم کننده. مثل "دل کور" که مربوط میشه به زمان پادشاهی پهلوی (پدر و پسر). با تمام آداب و رسوم و سنتها.

اخیرآ هم کتاب "عایشه بعد از پیغمبر" (نوشته: کورت فیشلر- ترجمه: ذبیح الله منصوری) رو که تقریبآ 10 سال پیش خونده بودم، بازخونی کردم. این کتاب هم سند بی نظیریه از وقایع صدر اسلام. به نظر من ارزش خوندن رو داره، البته اگه به مسائل تاریخی علاقه مند هستین.
 
پ.ن.۱: مثل اینکه فیل-ترینگ از روی وبلاگ من برداشته شده!! من که خودم بودن فیل-تر شکن بازش میکنم. تا ۳-۲ روز پیش که فیل-تر بود. نمیدونم حالا چه اتفاقی افتاده؟ تا حالا سابقه داشته؟ کسایی که از ایران اینجا رو میخونین، آیا بدون فیلتر شکن هم وبلاگ باز میشه یا نه؟
 
پ.ن.۲: اگه شما هم جزو کسایی هستین که بلاگ رولینگ باهاتون سر لج افتاده، از توی این صفحه میتونین پینگ کنین. برای من و برای خیلی ها کار داده، انشالله برای شما هم کار میده. لینکش توی بخش لینکهای روزانه، همین کنار صفحه هست. پینگ کردنش هم معمولآ با یه کم تاخیر انجام میشه. حدود نیم ساعت، پس نگران نباشین.
نظرات 12 + ارسال نظر
سوسکی سه‌شنبه 4 دی 1386 ساعت 07:26 ب.ظ

امیدوارم سال آینده برات سال بهتری باشه!
با مهر،
--سوسکی

شهره چهارشنبه 5 دی 1386 ساعت 01:20 ق.ظ http://www.azkhodbakhisch.blogspot.com/

سلام مد عزیز . واقعا باید بگم حرفهای دل من رو زدی . منهم سال دوهزار و هفت برام سال زیاد خوبی نبود ولی همین آخرهای سال کمی همه چیز فرق کرده و حالا فقط باید بیینم که سال جدید چطور ادامه پیدا میکنه . من که فکر میکنم باید همیشه به بهترین نحو زندگی رو گذروند . توی مطلب جدید بلاگم در قسمت آخر تکه ایی نوشتم در این باب . حالا که این بلاگ رولینگ لعنتی کار ما وبلاگ نویسها رو سخت کرده شاید باید خودمون به دیگران خبر بدیم که نوشتیم . من که از نظر فیلترینگ مشکلی ندارم و امیدوارم که روزی روزگاری این مسخره بازی فیلترینگ تموم بشه . در هر صورت برای تو دوست خوب در سال جدید بهترین آرزوها رودارم . سبز باشی .

sooski پنج‌شنبه 6 دی 1386 ساعت 05:09 ق.ظ

Thanks a lot for the ping link! :-)

بیدقرمز پنج‌شنبه 6 دی 1386 ساعت 11:59 ق.ظ http://www.bideghermez.blogsky.com/

خیلی خوشحالم از اینکه مشکلاتت حل شده. و خوشحالم از اینکه سردی این فصل سرد برات خوش یمن بوده.

سولانژ پنج‌شنبه 6 دی 1386 ساعت 02:19 ب.ظ

خیلی خوشحال شدم که زمستان رو به خوبی آغاز کرده اید و مشکلات حل شده اند.
امیدوارم زمستان خوب و سال بسیار خوبی در پیش رو داشته باشید.

سولانژ پنج‌شنبه 6 دی 1386 ساعت 02:21 ب.ظ

مرسی به خاطر لینک پینگ!
اگر تونستم چیزی بنویسم حتما امتحانش می کنم.

بایرامعلی یکشنبه 9 دی 1386 ساعت 05:29 ق.ظ http://www.bayramali.blogfa.com

آقا ممنون از لطفت . من این لینک رو از طریق لینکی که در وبلاگ خانم زند گذاشته بودید امتحان کردم ولی بازهم فایده نکرد ولی قصد داشتم بیام و از شما تشکر کنم که شما ما رو غافلگیر کردید
بهرحال ممنون از محبتت. امیدوارم سال جدید خبرهای خوبی از شما بشنویم
حالا شیرینی میخوریم یا نه؟!! :))

تنها سه‌شنبه 11 دی 1386 ساعت 11:22 ق.ظ

سلام من یه دوست قدیمیم راستش تقریبا از اون اولا که شروع به نوشتن کرده بودید وب لاگتون را می خوندم ولی زیاد از اینترنت سر رشته نداشتم و نمی دونستم چه جوری می شه نظر گذاشت فکر می کردم باید حتما وب لاگ داشته باشم منم که وب لاگ نداشتم و ندارمم برای همین نظر نمی ذاشتم حالا جدیدا IQ من بالا رفته یاد گرفتم چه بکنم
راستی من بدون فیلتر شکن نمی تونم وارد وب لاگ شما بشم در ضمن خیلی خوشحالم که مشکلاتتون داره حل میشه من همیشه براتون دعا می کنم
یه سوال شخصی ازتون بپرسم ببخشیدا حال پسر خالتون خوب شده؟ امیدوارم که جواب مثبت باشه تا بعد خوش باشید

سلام دوست عزیز. واقعآ ممنونم بابت لطفی که داری.
شکر خدا مشکل خاصی نبود و فقط یه عفونت پیشرفته بود که به خیر گذشت.

مهسا چهارشنبه 12 دی 1386 ساعت 09:16 ب.ظ http://haghighifamily.blogfa.com

خیلی ممنون از معرفی کتابت . من توی برنامه ام هست که امسال که بیام ایران فقط کتاب بخرم . اینا رو میگذارم تیو لیستم چون عاشق رمانهای تاریخی هستم .
امیدوارم هر روزت بهتر از دیروز باشه .

نازخاتون پنج‌شنبه 13 دی 1386 ساعت 12:06 ق.ظ http://nazkhatoun.com

MED عزیز ممنون بابت معرفی اون لینک. یکی از دلایلی که دیگه نوشتنم نمیاد اینه که احساس میکنم دیگه کسی وبلاگم رو نمی​خونه و وبلاگ بی​مخاطب چه فایده داره؟

نورا جمعه 14 دی 1386 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام ... خدا رو شکر که مشکلاتت داره حل میشه...میدونی؟ یه موقع هایی هست که ادم بدجوری تو سر بالایی میافته و بعد چند وقت خود به خود میافته تو سر پایینی. گهی زین به پشت و گهی پشت به زینه دیگه :)

شهلا شنبه 22 دی 1386 ساعت 07:05 ب.ظ http://21mehr.com


درود بر تو "مِــد" جان
خوشحالم که به موفقیت هایی در زندگیت رسیدی.
از یکی از دوستانم که در ایران است پرسیدم بلاگ تو برایش باز میشه یا نه!؟ گفت میشه///دی...

در مورد این نویسنده "اسماعیل فصیح"
ببینم تا نوروز حالم بهتر بشه و برم ایران و تا نمایشگاه بمون، برم چند تا از کتابهای ایشون را بخرم.
البته تمام این حرفها با *اگـــــــر* است ;)
فدای تو

بدرود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد