.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

وبلاگ برتر

این جریان انتخاب وبلاگ برتر و پست آخر راوی باعث شد منم یه چند خطی در این باره بنویسم . اصلآ می خوام بدونم واژه " وبلاگ برتر " یعنی چی ؟ کسی میتونه این کلمه رو کامل توضیح بده ؟ آیا وبلاگی که هر روز یه مطلب جدید بنویسه وبلاگِ برتره ؟ آیا وبلاگی که برای هر پستش مثلآ 40 تا کامنت داشته باشه وبلاگِ برتره ؟ آیا وبلاگی که قالب قشنگی داره وبلاگِ برتره ؟ اصلآ چه معیاری برای این انتخاب وجود داره ؟ این سنجش بر چه مبنایی انجام میگیره ؟ فاصله که نیست که متر بذاریم و اندازه گیری کنیم !
 
وبلاگها موضوع یکسان ندارن که بتونیم توی یه حیطه خوب رو از بد تشخیص بدیم . این وبلاگِ برتر وقتی معنا پیدا میکنه که زمینه این برتر بودن رو مشخص کنیم . مثلآ بگیم وبلاگ برتر در زمینه معماری ، وبلاگ برتر در زمینه کامپیوتر ، مهاجرت و ... ! ولی اینکه وبلاگهای گوناگون با موضوعهای مختلف رو با یه معیار ( که اصلآ معلوم نیست این معیار چیه ) بسنجیم کار درستی نیست .
 
من توی وبلاگم از روزمره گی هام مینویسم ، راوی از دغدغه هاش و مسائل اجتماعی مینویسه ، اسکارلت از تنهای هاش ، تهرانتویی از مسائل و مشکلات مهاجرت به کانادا ، رهگذر خسته جمله های پر معنای کوتاه رو توی وبلاگش میذاره ، زن متولد 57 از شکستن تابو های زن ایرانی مینویسه ، خونه کوچیک ما از رابطش با همسرش ، زروان در رابطه با معماری و خیلی های دیگه که هر کدوم راجع به یه موضوع دلخواه مینویسن .
 
 هیچ کدوم ما اینجا انشا نمی نویسیم مثلآ با موضوع اینکه " تابستان خود رو چگونه گذرانده اید " یا " علم بهتر است یا ثروت "، اغلب بچه های وبلاگشهر هم نویسنده حرفه ای نیستن ( گر چه خیلی وقتا مطالبشون مثل یه نویسنده حرفه ای به دل می شینه ) که بخوایم نوشته هاشون نقد و بررسی کنیم و در پایان بر اساس توانایی هاشون متن قویتر ( وبلاگِ برتر ) رو انتخاب کنیم . و نکته مهمتر اینکه کسی که میخواد وبلاگ برتر رو انتخاب کنه باید تمام وبلاگ ها رو خونده باشه که خب همه میدونیم که این کار عملآ غیر ممکنه . انتخاب از طریق رای اینترنتی هم که اصلآ معیار درستی نیست ، چون هر کسی میتونه بارها توی این رای گیری شرکت کنه و به یه وبلاگ خاص رای بده . پس به نظر من اساسآ انتخاب وبلاگی به عنوان " وبلاگِ برتر " کار منطقی و درستی نیست .

حالا ممکنه این سو تفاهم پیش بیاد که من دارم جوش خودمو میزنم . اینم خیلی مسخرست ! چون من هنوز یک سال نیست که دارم وبلاگ مینویسم ، هنر نویسندگیم هم در حد یه جلبکه . من فقط اتفاقات روزمره زندگیم رو مینویسم ، نه چیزی بیشتر ، پس اگه توی هر زمینه ای بخوایم حساب کنیم نمی تونم وبلاگِ برتر باشم که اصلآ به عقیده من چیزی به این عنوان وجود خارجی نداره و فقط زاییده ذهن یه سری آدمه که خودشون رو برتر از بقیه می دونن و به قولی از بالا به همه وبلاگها نگاه میکنن . من احترام خاصی برای کسی که اولین وبلاگ فارسی رو راه انداخته قائلم ولی با این گونه گزینش ها که عملآ فایده ای هم برای ساکنان وبلاگستان نداره شدیدآ مخالفم .
 
نظرات 13 + ارسال نظر
لارا پنج‌شنبه 11 آبان 1385 ساعت 09:08 ب.ظ http://arian_music.persianblog.com/

سلام :
به منم سر بزن

چقدر از این نوع کامنتها بدم میاد . شما که زحمت کشیدی اینجا اومدی حداقل مطلب رو میخوندی و نظرتو راجع بهش میگفتی . مطمئن باش من اینجوری با رغبت بیشتر به وبلاگت سر میزدم و مطلبت رو هم میخوندم . وقتی تو برای مطلب من ارزش قائل نیستی و نمیخونیش چرا من باید برای نوشته های تو ارزش قائل بشم ؟ این روش خوبی برای خواننده جمع کردن نیست که برعکس خواننده هات رو هم از دست میدی .
شما حتی ادرس وبلاگ خودتم اشتباه گذاشتی .

آونگ خاطره های ما جمعه 12 آبان 1385 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام مد عزیزم
ممنون از توجهت و همینطور از لینک و دعوتت مطمئن باش بی دعوت هم همیشه به وبلاگت سر می زنم اما خب شرمنده که نظر نمیدم ...
به نکات خوبی اشاره کردی و چه خوبه که همه مثل تو نظر مخالف یا موافقشون رو بنویسند تا یک جمع بندی کلی بشه از این بحث کرد .
من نظرم رو در وبلاگم گفتم و اصولا با چنین طرحی مخالفم
هیچ هم سوء تفاهم اینچنینی پیش نمیاد من و تو و ... نظرمون رو گفتیم همین
شاد باشی عزیز

نورا جمعه 12 آبان 1385 ساعت 12:28 ب.ظ

من هم باهات موافقم میدونی چرا ؟ چون اولا به قول تو باید یک معیار مشخص برای برتر بودن تعریف شه بعدا دنبال این باشیم که کی بر اساس اون معیار ها برتره .مثلا مشخصه گروه نوسنده های وبلاگ های خبر نگاری که حالا بعضی هاشون فمنیست و بعضی دیگه اشون غیر فمنیست هستند هیچ وقت توجهی به وبلاگ های دانشجو ی پزشکی یا دانشجوییکه از روزمره اش مینویسه ندارند ، همین طور کسای دیگه ای که به قول تو از مسائل دیگه مینویسند . بعدم اینکه حالا تازه وبلاگ برتر مشخص شد . چی قراره بشه ؟ . یادم میاد چند وقت پیش . ( بیش از یکسال ) یک مسابقه ای از طرف یکی از شرکت های ثبت دومین و ...و به همکاری چند تا از وبلاگ نویس ها که اگر اشتباه نکنم یکیش علی تمدن بود برگزار شد .یک مسابقه ی مقاله نویسی با دوتا موضوع نامه ای به هر کس که دوست میدارید و مقاله ای درباره ی اعدام که یادم هست پانته ا ی غربتستان نفر اول شد . خوب این مسابقه در جای خودش قابل توجه بود .اولا هم مسابقه بود که همیشه از یه شور خاصی برخورداره ثانیآ مطلب اعدامش یه موضوعجالبی بود....در هر صورت من هم با این جور نظر سنجی ها چندان موافق نیستم .

~سحر~ جمعه 12 آبان 1385 ساعت 07:24 ب.ظ http://Saharam.Blogsky.com

چقدر شرمندم که چیزی راجع به این وبلاگ برتر نشنیده بودم!!!

کتبالو جمعه 12 آبان 1385 ساعت 08:34 ب.ظ

خوب. رستوران هوترز توی آمریکای شمالی رستورانی هست که خانوم های کارمندش از روی سایز سینه انتخاب می شن. سینه هاشون باید از یه سایزی بزرگتر باشه که اونجا استخدام بشن. :))

شهره جمعه 12 آبان 1385 ساعت 11:52 ب.ظ http://www.azkhod-bakhish.blogspot.com/

اصلن موضوع انتخاب وبلاگ برتر نیست فقط موضوع منم منم کردن یکسری بلاگ نویس قدیمیه که میخوان شاید با اینکارشون پوز همدیگرو بزنن . همونهایی که شاید اگر لینک بلاگ دیگری رو در بلاگشون میذارن فکر میکنن خیلی به طرف لطف کردن یااینکه وقتی یک مطلب مینویسن و بعد از دو دقیقه هفتاد تا کامنت دارن ...والله نمیدونم معیار سنجش وبلاگ برتر چیه و برام اصلا مهم نیست !!! بقول خودت هر کسی حرف دلش رو میزنه و یک دلیلی برای نوشتن داره . بذار حالا یکسری وبلاگ برتر انتخاب کنند و دلشون رو خوش کنند . سبز باشی.

نسرین شنبه 13 آبان 1385 ساعت 01:58 ق.ظ http://meinexile.blogspot.com

بدجوری موافقم.حالا این موضوع برتر بودن به کنار،داوری این مسابقه منو کشته! اینکه یکی رو که فقط بخاطر اینکه جزء اولین وبلاگ نویس ها بوده و نه مخترع وبلاگ در بین ایرانیان،به عنوان داور انتخاب کردن!!
بگذریم.اصلن خوبه بی خیالش بشیم بگذاریم پدر! وبلاگ ایرانی هر کاری دلشون خواست بکنن!
خودت خوبی مد جان؟ عیال خوبه؟ ایشالا که خوب باشین و اصفهان هم خوش بگذره.

پیام شنبه 13 آبان 1385 ساعت 04:02 ب.ظ http://payamra.com

اونقدر این بحث گسترده است که نمیشه واقعا گفت کدومش درسته ...

مجید یکشنبه 14 آبان 1385 ساعت 01:34 ق.ظ http://www.majid-85.persianblog.com

سلام دوست خوبم...........به وبلاگم دعوتت میکنم.............

زیتون دوشنبه 15 آبان 1385 ساعت 04:29 ق.ظ http://z8un.com

MED جان موافقم باهات...

مجید سه‌شنبه 16 آبان 1385 ساعت 12:09 ق.ظ http://www.majid-85.persianblog.com

سلام رفیق.......خیلی زود ناراحت شدی.........اگه بگم شاید باور نکنی ولی من تمام مطلب پست اخرتو خوندم..............خودتو بذار جای من؛
من چی بگم؟
در مورد چه چیزی مطلب نوشتی که از من تقاضای نظر داری؟
یه شبه گزارش از دوستان وبلاگ نویست که هر کدوم در مورد یه چیز خاص مطلب مینویسن.........خب چی بگم؟
یه چیز قلقلک اور هم ننوشتی که ادم حتی به زور هم که شده یه جوابی بده....................!
در ضمن من هم اصول رفتن به وبلاگ رو بلدم و راضی به زحمت شما برای اموزش ندارم......به هر حال اگه ندونسته باعث ازردگیتون شدم معذرت میخوام..به بزرگی خودتون ببخشین........یا حق

نرگس چهارشنبه 17 آبان 1385 ساعت 09:50 ق.ظ

نرگس چهارشنبه 17 آبان 1385 ساعت 09:57 ق.ظ http://forum.persianspot.ca

سلام دوست عزیز

همین الان با وبلاگت اشنا شدم
خیلی جالب مینوسی.از چند تا چیز وبلاگت خوشم اومد.
اول اینکه خیلی راحت و روان مینویسی.بعدم اینکه با صداقت تمام لینکهایی که خوشت میاد رو ادرسش رو میذاری این نشون میده که کارت درسته.از رو مطالب کسی کپی نمیکنی بدون گذاشتن لینک که مردم به به و چه چه کنن
حالا بیشتر سر فرصت به اینجا سر میزنم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد