.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

جام جهانی

چند دقیقه پیش ایران اولین بازیشو توی جام جهان ۲۰۰۶ آلمان انجام داد و حاصلش چیزی جز باخت 3 بر 1 نبود . تیم ما نیمه اول رو واقآ رویایی و عالی بازی کرد . یه بازیه پایاپای با تیم چهارم جهان . توی نیمه اول حتی تعداد موقعیت های گل برای ما خیلی بیشتر از مکزیک بود . اونا از تنها فرصتشون یه گل ساختن و خوب تیم ما از 5-4 تا موقعیت گل ، فقط از یکیش استفاده کرد . آندو تیموریان یکی از بهترین های ایران بود ولی تقریبآ تمام بچه ها غیر از "علی دایی" خوب بازی کردن .
 
ولی نیمه دوم به طرز وحشتناکی ورق برگشت . تیمی که نیمه اول فکری جز گل زدن به مکزیک نداشت یکباره دست به دفاع مطلق زد . یه کم عجیب بود ولی شاید فشار مکزیک اونا رو به این کار وادار کرد . با این حال تا دقیقه 70 بازی ، بچه ها توی دفاع کردن هم موفق بودن تا اینکه اون اتفاق لعنتی افتاد . همه ما می دونیم که "میرزاپور" توی بازی با پا واقعآ مشکل داره . اشتباه اصلی رو "کعبی" انجام داد که از اون فاصله پاس رو به عقب به " میرزاپور" داد ، دروازه بان هم با یه ضربه بچه گانه به تکمیل اشتباه "کعبی" کمک کرد و تیر خلاص رو "رحمان رضایی" ( که به قول فردوسی پور تا اون لحظه بهترین بازیکن زمین بود ) زد . یه استپ اشتباه از "رحمان" توپ رو به مکزیکی ها تقدیم کرد و خب مهاجم های مکزیک هم کسی نیستن که این فرصت ها رو از دست بدن و حاصلش گل دوم و به هم ریختن تیم ایران بود که همین به هم ریختگی عامل اصلی گل سوم مکزیک هم بود . ولی توی راس این هرم اشتباهات فقط دو نفر وجود دارن . یکی "علی دایی" خودخواه و بی مصرف و دیگری " برانکوی " بزدل که جرات تعویض کردن نداره .

توی تمام طول 90 دقیقه هیچ کار مثبتی از "علی دایی" توی زمین ندیدیم و این در حالی بود که بازیکن هایی مثل "آرش برهانی" ، "رسول خطیبی" ، "رضا عنایتی" و "مسعود شجاعی" روی نیمکت نشسته بودن . نمی فهمم چرا وقتی یه تیم این همه مهاجم سرحال ، جوون و با انرژی داره باید "علی دایی" رو 90 دقیقه توی زمین نگه داره . "علی دایی" بزرگترین گلزن تاریخ فوتبال جهانه ، قبول . برای تیم ملی خیلی زحمت کشیده ، قبول ولی الان دیگه اون توانایی سابق رو نداره و تیم ملی یه مملکت جای تشکر و قدردانی از بازیکن ها نیست . این آدم خودخواه در حالی که می بینه اصلآ برای تیمش مفید که نیست هیچی ، تازه داره به ضررش هم کار می کنه ، با این حال حاضر نیست دست از سر تیم ملی برداره . و "برانکوی" بزدل هم وقتی جرات تعویض کردن نداره پس لیاقت مربیگری تیم ملی رو هم نداره .

"برانکو" نه تنها جرات تعویض کردن "علی دایی" رو نداره ، بلکه حتی جسارت یا دانش تعویض بازیکن های دیگه رو هم نداره . همه ما شاهد فشار تیم مکزیک توی نیمه دوم روی دروازه ایران بودیم و حتی منی که هیچ دانشی توی مربیگری ندارم می دونم که توی این جور مواقع حضور دو تا مهاجم تازه نفس و سر حال که بتونه خط دفاعی حریف رو به خودش مشغول کنه می تونه تا حد زیادی روی کاهش فشار حریف تاثیر داشته باشه ولی نمی دونم چرا "برانکو" این کار رو نکرد ؟ "آرش برهانی" باید 10 دقیقه زودتر وارد زمین می شد ، قبل از اینکه ما گل دوم رو بخوریم . "علی دایی" باید ابتدای نیمه دوم از زمین بیرون می رفت و به جاش یا "رسول خطیبی" یا "رضا عنایتی" بازی میکرد . به نظر من جنازه "علی کریمی" هم توی زمین بهتر از "مهرزاد معدنچی" بازی می کنه . و اصلآ برام قابل حضم نیست که بازیکنی با این تکنیک ناب و البته ناشناخته مثل "مسعود شجاعی" توی این بازه حتی یک دقیقه هم بهش بازی نرسه و "علی دایی" تمام بازی رو توی زمین راه بره .
 
بردن از مکزیک یا حتی تساوی برای خود من هم اصلآ منطقی به نظر نمی رسید ( من بازی رو 2 بر 1 به نفع مکزیک پیش بینی می کردم ) ولی وقتی نیمه اول اون بازی روان و یکدست رو از بچه ها دیدم واقعآ بهشون ایمان اوردم و این توانایی رو توی تیم ملی دیدم که بتونه مکزیک رو ببره یا حداقل مساوی بگیره . ولی نمی دونم نیمه دوم که به نیمه مربی هم معروفه چه اتفاقی برای این تیم افتاد که از این رو به اون رو شد .

در هر حال به قول مفسر فوتبال آقای "حاج رضایی"  فوتبال بازی اشتباهاته و هر تیمی که کمتر اشتباه کنه برنده بازی می شه . ولی توی این باخت به نظر من علاوه بر اشتباهات بچه ها دو تا عامل دیگه هم مسبب بود ، یکی خودخواهی "علی دایی" و یکی هم بزدلی "برانکو" ... 
 
پ.ن.۱ : چقدر تو این پست به علی دایی بد و براه گفتم . ولی حقشه ، دلم خنک شد . با این حال هنوز احترام خاصی براش قائلم ولی خودش داره کاری می کنه که این احترام از بین بره .
 
پ.ن.۲ : کیش خیلی خوش گذشت . جای همتون خالی . 
     
 
نظرات 3 + ارسال نظر
پیام دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 05:17 ب.ظ http://payamra.com

کو گوش شنوا ...

همفری بوگارت دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 08:54 ب.ظ http://ey-rozegar.persianblog.com

الان اخبار اعلام کرد دایی بازی با پرتقال نیست

نورا دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 10:32 ب.ظ

اولا خدا خیرت بده که اسم حاج رضایی رو نوشتی خفن یادم رفته بود بعدم اینکه من موافقم با همه ی حرفات جز این که یه جورایی غیر مستقیم احساس عذاب وجدان داری در مورد اینکه به علی دایی این هم انتقاد باید وارد کرد اگه حالا احترام هم براش قائل نشدی اصلا خودتو ناراحت نکن مگه اون به حرمت صد میلیون ایرونی کار درست میکنه ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد