.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

.:: پرسه ::.

روزمرگی های مد ( MED )

از زمان و معماری

دو - سه روزیه خوندن کتاب « از زمان و معماری » نوشته " منوچهر مزینی " رو شروع کردم . راستش این کتاب رو خیلی وقت پیش گرفتم . این که میگم خیلی وقت پیش واقعآ خیلی وقت پیش بود . دقیقآ 16 / 11 / 78 ( اول کتاب یادداشت کردم ) یعنی حدود 6 سال پیش . اون موقع تازه یک سال و نیم بود وارد دانشکده معماری شده بودم . وقتی این کتابو خریدم بلافاصله شروع به خوندنش کردم ولی یه اتفاق باعث شد که خوندن این کتاب تا الان به تعویق بیافته .

موضوع از این قرار بود که اون موقع توی دانشکده یه استاد پروازی داشتیم به اسم مهندس زاهد که از تهران می اومد و انصافآ جزو بهترین استادای دوران تحصیل من بود . یه روز مهندس زاهد ( ما توی دانشکده معماری هیچوقت به استادامون نمی گفتیم استاد ، همیشه به جاش میگفتیم آقای مهندس یا آقای دکتر - برای کسایی که دکترا داشتن ) این کتابو دست من دید . اون موقع حتی 30 صفحه از کتاب رو هم نخونده بودم . ازم پرسید کتاب « فضا ، زمان و معماری » نوشته " گیدیون " رو خوندی ؟ گفتم نه ، گفت پس این کتابو نخون تا هفته دیگه .

هفته بعد که اومد سر کلاس « فضا ، زمان و معماری » رو برام آورده بود . بهم گفت بهتره قبل از خوندن اون کتاب ، اینو بخونی . منم که دیدم تا آخر ترم بیشتر وقت ندارم برای خوندن این کتاب ( چون باید کتاب رو بهش برمی گردوندم ) سریع شروع به خوندنش کردم . حُسنی که این کتاب داشت این بود که چاپ قبل از انقلاب بود و توش تصاویر هنری ( نقاشی یا مجسمه های برهنه ) بدون سانسور چاپ شده بود . خلاصه اینکه تا آخر ترم کتابو تموم کردم . وقتی رفتم که کتابو بهش پس بدم ، کتابو ازم گرفت ، توی صفحه اولش یه جمله کوتاه برام نوشت و کتاب رو به خودم هدیه کرد . این کارش هم برام غیر منتظره بود ، هم جالب و هم البته تاثیر گذار و متاسفانه از اون روز به بعد دیگه هیچوقت ندیدمش .

این شد که « از زمان و معماری » تا الان گوشه کتابخونه کوچیک من مونده بود تا دو - سه روز پیش که یه دفعه هوس کردم بخونمش . کتاب خیلی خوبی هم هست ، برای کسایی که توی زمینه معماری مشغول فعالیت هستن یا به هر نحو به هنر و به خصوص معماری علاقه دارن . اگه خواستین این کتابو بخونین حتمآ یادتون باشه قبلش باید « فضا ، زمان و معماری » رو خونده باشین .
نظرات 11 + ارسال نظر
پرنیان دوشنبه 15 اسفند 1384 ساعت 11:22 ب.ظ http://parnian1001.blogfa.com

سلام . اینه دیگه !!!! همسایه های ما اینطورین !!!! ولی جدا این همسایه ما یک انسان واقعی است حالا نه بخاطر نون سنگک به خاطر کلی صفات انسانی دیگه ای که داره .

شیفته سه‌شنبه 16 اسفند 1384 ساعت 12:15 ق.ظ http://talkhi.blogsky.com

سلام
مطلب 25 بهمن رو خیلی خوب اومدی.
آفرین.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 اسفند 1384 ساعت 02:01 ب.ظ http://payamra.com

سلام ...

افرا سه‌شنبه 16 اسفند 1384 ساعت 10:19 ب.ظ http://afranevesht.blogspot.com

زمان ما اولین سالی بود که کنکور معماری دیگه تخصصی نداشت و ما هم که عشق تیتر کشته بودمون تصمیم گرفتیم بزنیم معماری! آخه تو فامیل نه هنرمند ما من هنرمنده بودم. آقا زد و ما قبول نشدیم رفتیم یه رشته دیگه .ا درس طراحی صنعتی رو سال اول پاس کردیم همه شدن بیست من شدم ده اونم تازه هشت بود با ارفاق! یه ک پرسپکتیوایی میکشیدم تو قوطی هیچ معماری پیدا نمی کردی!! خلاصه که خدا به دنیای معماری رحم کرد من سر و کله اونجاها پیدا نشد!

بید قرمز سه‌شنبه 16 اسفند 1384 ساعت 10:25 ب.ظ http://bideghermez.com

کم پیش می یاد که کسی از استادش هدیه بگیره! خیلی قدرشو بدون و سعی کن که بازم با استاد در ارتباط باشی.

آرزو چهارشنبه 17 اسفند 1384 ساعت 03:38 ق.ظ http://arezoobanu.blogfa.com/

سلام
حالا ما که از این استادای لارج نداشتیم و گروه خون رشته مون به این چیزها نمیخوره از کجا این کتاب رو گیر بیاریم بخونیم اون هم چاپ زمان پهلویش رو؟؟:)(انگار آیه اومده که من باید این کتاب رو بخونم )

پیام چهارشنبه 17 اسفند 1384 ساعت 09:57 ق.ظ http://payamra.com

سلام . متن تخصصی بود .

اسکارلت پنج‌شنبه 18 اسفند 1384 ساعت 01:08 ب.ظ http://www.khanoomescarlet.blogspot.com

شرمنده که تاخیر دارم . اما تولدت خیلی مبارک !

فقط میخوام بگم برای من پیش اومده که روز تولدم تنها بودم . خیلی هم گریه کردم -:)

گلشید پنج‌شنبه 18 اسفند 1384 ساعت 10:36 ب.ظ http://www.paiez19.persianblog.com

سلام. اتفاقآ هفته پیش سر کلاس معماری معاصرمون حرف کتاب از زمان و معماری بود .من نخوندمش.استادمون گفت نایاب شده....

گلشید پنج‌شنبه 18 اسفند 1384 ساعت 10:38 ب.ظ http://www.onsa.persianblog.com

راستی این لینکی که این بالا گذاشتم وبلاگ استادمونه.چیزای جالبی می نویسه گاهی.فکر کنم براتون جالب باشه.

مامی خرگوشه شنبه 20 اسفند 1384 ساعت 04:13 ب.ظ http://sayeh21.blogfa.com

به به زدی تو خط کتاب و کتاب خونی؟چه کار خوبی دیگه دعوا نمیکینی افرین گل پسر بشین کتابتو بخون خوب مامی؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد